onsdag 8 maj 2013

Dag 1 och 2

Första dagen var igår då jag trodde utredningen skulle dra igång men det var bara ett möte då vi bokar datum för utredningen. Nu är det gjort och första fasen gjordes idag.

Måste säga att jag var bra nervös och konfunderad över upplägget igår.
Jag och pappa och Ns bonus pappa skulle sitta 1.5 h gånger 2 och svara på massa frågor. Igår fundera jag på vad kan de vara för frågor som ska besvaras under 3 h sammanlagt. Idag är det glasklart för mig. Samtalet jag och sambon hade med psykoterapeuten var bra. Vi fick chansen att reflektera och se om vi hade samma uppfattning om problematiken,vi var överens och det förvånar mig inte. Det intressanta blir nog fredagens samtal då N s pappa ska va med och han har ju varit frånvarande för de mesta. Där kan de nog bli delade meningar :-/

Känns iallafall skönt att vara igång nu och den 30/5 får vi veta vad utredningen visat.
Nu kör vi på i två veckor och jag är säker på att det i slutändan kommer bli bra! Ger aldrig upp!
Det bästa me dessa besök är att få kvalitetstid med N. Ska riktigt njuta av den positiva biten!
Vi avslutade dagen med fika på balders hörna i Sollentuna mysigt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar